world cup season

haha. seperti semua orang satu dunia ni tahu yang 11 jun 2010 hingga 12 julai 2010 merupakan musim piala dunia yang tah keberapa tah. aku tak tawu pulak. hehehe. aku sebagai seorang peminat bola mestila sokong pasukan pasukan yang bertanding pada world cup ni. tapi tahun ni aku tak tawu nak sokong pasukan mana. actually, aku memang minat dan nak sokong brazil tapi memandang kan dorang tak menurunkan nazario de lima ronaldo (ronaldo) dan ronaldinho aku rasa macam tak syiiokk pulakk. sebenarnya aku minat kat ronaldo tu je. aku dari kecik minat dia. tak kisah kat mana pasukan dia main, aku akan sokong pasukan tu. now, dia main kelab brazil iaitu corithians(lebih kurang macam ni la ejaan dia:D). haha. orang kata dia gemuk kah tak hebat kah, aku tak peduli. aku tetap minat dia dan aku mahu main bola macam dia. haha. eh, jauh dari tajuk ni. hehe. em, berbalik kepada cite world cup tadi. haha. dan tahun ni aku rasa aku sokong BRAZIL (sebab aku minat dari dulu), ARGENTINA (ade messi), IVORY COAST (ade drogba), JAPAN (pasukan asia), dan chile (sebab huruf depan dia C, so same ngan huruf C chaaen). haha. aku aku harap antara salah satu pasukan aku sokong ni dapat muncul juara world cup tahun ni. hahaha.

insyaALLAH, aku berharap malaysia akan dapat melayakkan diri ke piala dunia pada musim musim akan datang. dan aku juga berharap aku dapat mewakili malaysia dalam kejohanan itu. AMIN.

MAJULAH BOLA SEPAK UNTUK NEGARA :D


RoNaldo Pictures, Images and Photos
ni la pemain bola yang aku paling minat, RONALDO

0 comments:

Post a Comment